Ben jij een kameleon of laat je al je schatten zien?

 

Heb je ook wel eens het gevoel dat je bedrijf ‘je overkomt’ ?
Dat je klanten en opdrachten aantrekt waarbij jouw visie, jouw vakmanschap, jouw ervaringen onvoldoende tot zijn recht komen?

Grote kans dat de kameleon in jou hard aan het werk is.

Zeker, de klant is méér dan tevreden over je.
En vraagt je de volgende keer weer als een soortgelijk probleem of vraag zich voordoet.
Mooi!
Goed!
Top!

Voor je omzet wel.
Maar jij voelt dat je minder plezier en energie hebt.
Geen gevoel van vrijheid.
Vrij ondernemerschap? Mooi niet!
U vraagt, wij draaien!

Er moet toch ook brood op de plank komen!
Dus zeg je toch maar ‘ja’ tegen de opdracht.

Eigenlijk gedraag je je als een kameleon.
Je onderzoekt de vraag of het probleem en hoe je daarbij kunt helpen.
Je aanpassingsvermogen bij iedere klant is top.
Allerlei bagage haal je uit je rugzak om het probleem op te lossen dat op dat moment speelt.

De klant is blij.
Maar je voelt dat het voor jou niet optimaal is, dat je niet helemaal tot je recht komt.
Dat je ondernemerschap niet is wat je ervan hoopte en waarom je er ooit voor koos.

Onderin je rugzak ligt allerlei moois dat je er niet voor je klant hebt uitgehaald.
Bagage die je er een keer in hebt ingestopt. Waardevol en dus goed verstopt.

Waardevolle bagage waar je je klanten heel goed mee kunt helpen.
Waar ze enorm blij mee zouden zijn als jij hen dat zou geven, omdat het jou samen met alle andere kennis en ervaring uit jouw rugzak nog aantrekkelijker maakt.
Ware het niet, dat ze niet weten dat al dat moois in je rugzak zit.
Omdat jij je schatten en mooiste souvenirs die je uit je werk- en levenservaring hebt opgedaan, niet tentoonspreidt.

Wees je bewust dat het anders kan.
Dat je niet reactief, maar proactief jouw kracht en kwaliteiten in de markt zet.
Dat je elke keer die schatten deelt die jou het meeste waard zijn, die jij het mooiste vindt en zo graag met anderen deelt.

Je kunt de touwtjes in handen pakken.
Als je je bedrijf of je lijf schrijft, ben je je heel erg bewust van jouw kracht, ervaringen, best practices, plezier.

Kijk naar wat je allemaal al in je hebt.
Zet dat op een rij.
Maak het zichtbaar in producten en diensten die je aanbiedt.
In de manier waarop je werkt, service biedt, contact onderhoudt.

Er zijn zoveel mogelijkheden om jouw mooiste schatten te delen met je klanten.
En daarmee nog betere resultaten voor je klanten neer te zetten.

Klanten blij, jij blij.
En het gevoel van ondernemersvrijheid ervaren.

Yeah!

Onderneem succesvol, vitaal en met plezier. Met je hoofd én met je hart.
Zodat je de klanten aantrekt waar jij het allerliefst mee werkt.

 

Meer informatie?
 
E-mail
Voornaam

je gegevens worden vertrouwelijk behandeld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *